"התוכנית הייתה להשמיד את המדינה, קרה לנו נס"

    המהדורה המרכזית 3 Comment on "התוכנית הייתה להשמיד את המדינה, קרה לנו נס"

    ד"ר יאיר אנסבר ממכון המחקר משגב טוען במהדורה המרכזית: "התכנית הייתה להפיל את המדינה ביום אחד, באמצעות שתי חזיתות ואסטרטגיה צבאית מדוקדקת. קרה לנו כאן נס"

    IDF reserve Infantry and Merkava Tank soldiers train in a military exercise in the Golan Heights on October 23, 2023. Photo by Michael Giladi/Flash90 *** Local Caption *** צבא חיילים צפון אימון חיילי מילואים מתאמנים חי צילום: Michael Giladi/Flash90
    23:39
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דובר צה"ל: תבוטל הילולת הרשב"י במירון בל"ג בעומר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ד"ר יאיר אנסבר ממכון המחקר משגב, שוחח הערב (שלישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית וטען כי התכנית של איראן, באמצעות ההחמאס והחיזבאללה הייתה לפרוץ לישראל יחד מדרום ומצפון ולהשתלט על המדינה. לדבריו: "אלה העובדות הפשוטות. זו לא תזה. גם מציוד שמצאנו בשטח, חקירות והצלבות מידע וגם מהיכרות עם איראן ששמה לה למטרה לקיים את גזירת המן".

    הוא הוסיף: "זו לא מלחמה מול חמאס. התכנית הייתה להפיל את המדינה ביום אחד והיא הייתה קרובה להצליח. זה היה אמור להתבצע באמצעות שתי חזיתות ואסטרטגיה צבאית מדוקדקת. הם תכננו הפתעה. חיזבאללה הבין שהגליל זה הרים ולכן מספיק לתפוס עמדות שולטות ולנטרל באמצעות טילי נ"ט את הצירים ואז קשה לעקור אותו משם. בדרום, על פי התכנית הצבאית אין צורך להכנס ליישובים אלא לתפוס את העמדות".

    אנסבכר הסביר: "קרה לנו כאן נס. הם לא פעלו על פי הרציונל מרוב שנאה ועסקו ברצח מזוויע במקום למלא את אותן משימות צבאיות".

    עוד אמר בהמשך השיחה: "אנחנו במלחמת הגאולה. מלחמה אזורית נגד כל צוררי עם ישראל בעולם. כשנסיים את המלחמה הזאת לא נצטרך אפילו שומר בקניון. סיימנו עם הפרק הזה של לחיות תחת אימה".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      למה אתם שמים תמונות של מחבלים? זה לא עושה טוב לאף אחד. בבקשה אל תשימו תצלום פנים של מחבלים ארורים, תודה

    2. 2

      ברור שכשנסיים את המלחמה בעז"ה , לא נצטרך אפילו שומר בקניון.
      השאלה מתי נסיים….
      המלחמה הנוכחית נמשכת כבר כ100 שנה…
      היא לא התחילה בשמחת תורה תשפ"ד
      היא רק התעצמה והכניסה אותנו לעולם מושגים אחר

    3. 1

      אבל מה עם כל אזור איוש שמתחמם יש דיווחים מטרידים של התארגנות מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית עם תיעודים על אימונים של פשיטות כמו שהיה בשמחת תורה רחמנא ליצלן למה אף אחד לא עושה עם זה משהו?? ה' ישמור עלינו רק הוא 😭